Logo 20

فیلتر کارتریج چیست و چگونه کار می‌کند؟

در این مقاله قصد داریم نحوه عملکرد فیلتر کارتریج را بررسی کرده و شما را با این محصول آشنا کنیم. اگر می‌خواهید بدانید فیلتر کارتریج چیست و چه کاربردی دارد این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و پاسخ سوالات خود را به طور کامل دریافت کنید.

فیلتر کارتریج چیست و چگونه کار می‌کند؟
دستگاه تصفیه آب صنعتی
برای اطلاعات بیشتر در مورد تصفیه آب صنعتی کلیک کنید
پاکاب

فیلتر کارتریج چیست؟

در مورد “فیلتر کارتریج چیست” باید گفت به قطعه‌ای از تجهیزات فیلتراسیون لوله‌ای که در صنایع مختلف و دستگاه تصفیه آب صنعتی و برای مجموعه‌ای از نیاز‌های تصفیه به کار گرفته می‌شود، فیلتر کارتریج گفته می‌شود. پس از نصب کارتریج در محفظه، این محصول برای از بین بردن ذرات، آلاینده‌ها و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارتریج به دلیل جریان داشتن در محفظه و عبور از طریق فیلتر در معرض آب، مایع یا حلال مورد نیاز تصفیه قرار می‌گیرد. همچنین در به دام انداختن ذرات میکرون نقش مهمی داشته و در حذف آن‌ها مؤثر است.

فیلتر کارتریج چیست؟​

عملکرد فیلتر کارتریج

این قطعه ساخته شده از الیاف پلی پروپیلن ۱۰۰ درصد خالص بوده و در از بین بردن گرد و غبار، گل و لای، جلبک و سایر رسوبات و ذرات معلق در دستگاه آب شیرین کن صنعتی نقش مهمی دارد.
ساختار این قطعه به گونه‌ای است که قسمت‌های بیرونی فیلتر، ذرات درشت را به دام انداخته و قسمت‌های داخلی آن، ذرات ریزتر را به دام می‌اندازند. در واقع افزایش تراکم فیلتر از سطح بیرونی به داخلی باعث بیشترین بهره‌مندی از ظرفیت فیلتراسیون شده است. از جمله خدماتی که ما به شما عزیزان ارائه می دهیم قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی می باشد.

ویژگی‌های فیلتر کارتریج چیست

اکنون که می‌دانید فیلتر کارتریج چیست شما را با ویژگی‌های آن آشنا کرده و مزیت‌های آن را بررسی می‌کنیم.
فیلتر کارتریج به عنوان تجهیزات پیش فیلتراسیون مورد استفاده قرار گرفته و ظرفیت بالایی در نگهداری ذرات دارد. همچنین طول عمر مفید آن، زیاد بوده و باعث ایجاد افت فشار کمی در مسیر سیال می‌شود.ویژگی‌های فیلتر کارتریج چیست​

مزایای فیلتر کارتریج چیست

فیلتر کارتریج می‌تواند در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، پزشکی، شیمیایی، دام و طیور، کاغذ‌سازی، فولاد و فلزات، لاستیک و پلاستیک، تولید بطری آب آشامیدنی، تصفیه خانه‌های بزرگ، تهویه مطبوع و برج‌های خنک‌کننده، نیروگاه‌ها، پتروشیمی، پالایشگاه و واحد‌های تصفیه آب به روش اسمز معکوس مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان پیش تصفیه به کار گرفته شود.برای اطلاع از قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی می توانید با مجموعه پاکاب فرازمهر در تماس باشید.

کاربرد فیلتر کارتریج چیست

نیتروژن ورودی با فرآیندهای نیتریفیکاسیون و نیترات زدایی حذف می‌شود. همه بیوراکتورهای یکپارچه USBF برای نیتریفیکاسیون کامل آمونیاک به نیترات طراحی شده‌اند. نیترات زدایی تک لجنی این فناوری از یک منبع کربن درون‌زا برای حفظ نیترات زداها استفاده می‌کند. پساب با لجن فعال بازیافتی در محفظه بدون اکسیژن مخلوط می‌شود که منبع کربن مورد نیاز برای نیترات زدایی را فراهم می‌کند که می تواند در دستگاه اولترا فیلتراسیون نیز به کار رود.

انواع مختلف فیلتر کارتریج چیست

فیلتر کارتریج‌های رایج در فیلتراسیون مایعات، به لحاظ ظاهری متفاوت بوده و در سه گروه عمده قرار می‌گیرند.
• فیلتر کارتریج فشرده یا عمقی:
این محصول از چند لایه فشرده تشکیل شده و از کیفیت و جذب عمقی بالایی برخوردار است. همچنین با استفاده از حرارت به تولید رسیده و بخش عمده آن متشکل از پلی پروپیلن است.
• فیلتر کارتریج الیاف تابیده:
تابیده شدن و به هم پیچیدن الیاف مدیا به صورت استوانه‌ای، باعث تولید این نوع فیلتر کارتریج می‌شود.
• فیلتر کارتریج چین خورده:
این فیلتر کارتریج دارای مدیای مسطح بوده و پس از تا شدن‌های متعدد، شکل چین خورده پیدا کرده و استقرار آن در یک قالب استوانه‌ای شکل می‌گیرد.این فیلتر در بعضی از موارد دستگاه RO صنعتی استفاده می شود.

فیلتر کارتریج صنعتی چیست

دستگاه تصفیه آب صنعتی برای تصفیه مواد معلق در سیال مورد استفاده قرار گرفته و یکی از قطعات فیلتراسیون لوله‌ای است. وظیفه فیلتر کارتریج صنعتی به دام انداختن ذرات و حلال‌هایی است که از درون آن می‌گذرند و توانایی آن در جذب و نابودی ذرات ریز و میکرونی، بسیار بالا است.

طبقه‌بندی فیلتر کارتریج صنعتی

طبقه‌بندی این فیلتر بر اساس ساختار بوده و فیلتر‌های عمقی و سطحی را شامل می‌شود. فیلتر‌های عمقی بدون توجه به نوع ذرات، آن‌ها را به دام انداخته و از بین می‌برند. همچنین پوشانده شده از لایه ضخیمی بوده و اجازه عبور به هیچ ماده‌ای را نمی‌دهند. در مقابل فیلتر‌های سطحی با کاهش سطح فشار سیال، از ورود ذرات به داخل فیلتر جلوگیری کرده و نقش مهمی در ورود آلاینده‌ها و ذرات درشت دارند.
پس از بزرگ شدن منافذ فیلتر کارتریج و تسهیل عبور ذرات، باید تعویض انجام داده و از مسدود شدن جریان مایعات جلوگیری کرد. فیلتر کارتریج صنعتی انواع مختلفی از جمله نخ تابیده، پلیسه دار و… را شامل می‌شود. در این میان فیلتر‌های سطحی از ماندگاری و مقاومت زیادی برخوردار بوده و انتخاب مناسبی هستند‌. همچنین قابل دسترس بوده و قیمت ارزان‌تری دارند.برای دریافت لیست قیمت آب شیرین کن کشاورزی با همکاران ما در مجموعه تخصصی پاکاب در تماس باشید

دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست

دستگاه آب شیرین کن یا اسمز معکوس از غشای نازک و نیمه نفوذپذیر تشکیل شده و منافذ کوچکی دارد. همچنین برای تولید آب بسیار تمیز به کار رفته و کاربرد زیادی در فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی، مواد آرایشی، تولید دارویی، نمک زدایی آب دریا و… دارد.

ظرفیت آب شیرین کن صنعتی

این دستگاه در مقیاس صنعتی و اندازه‌ای بزرگ به کار گرفته شده و ظرفیت‌های متعددی دارد. همچنین با بهبود کیفیت آب در حجم بیش از دو و نیم متر مکعب در روز، بهره وری بسیار بالایی دارد.
قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی به نوع و مدل پمپ و لوله‌های آن بستگی دارد. میزان آب خروجی تصفیه شده، نوع پرشر وسل، مدل ممبران، شاسی استیل و آهن، سیستم شستشو cip، نوع کریم اکتیو استفاده شده در مخزن frp و ابزار دقیق تعبیه شده در دستگاه نیز، در تعیین قیمت این محصول نقش دارند.

دستگاه اولترافیلتراسیون چیست

اکنون که می‌دانید فیلتر کارتریج چیست و با انواع مختلف آن آشنا شدید، دستگاه اولترافیلتراسیون را بررسی کرده و اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل می‌کنیم.
به طور کلی به فرایند غشایی که باعث حذف ذرات معلق، مواد کلوئیدی، باکتری‌ها و ویروس‌ها شده و آب را با خلوص بالایی به تولید می‌رساند، اولترافیلتراسیون گفته می‌شود. دستگاه اولترافیلتراسیون در جداسازی مواد آلی کاربرد نداشته و بر اثر اختلاف فشار، آب تصفیه شده را به تولید می‌رساند.از همین منظور می توانید قیمت دستگاه اولترافیتراسیو یا همان قیمت دستگاه RO درخواست کنید و دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با تجهیزات تصفیه آب آشنا کرده و این فرایند را به طور کامل بررسی کردیم. همچنین به سوالاتی از قبیل فیلتر کارتریج چیست پاسخ داده و اطلاعات شما را در زمینه کاربرد این محصول افزایش دادیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نیاز خود، نوع مناسبی از فیلتر کارتریج را برای مصارف خانگی، صنعتی و… تهیه کرده و از مزایای بیشمار آن بهره‌مند شوید.