تماس جهت مشاوره

۰۲۱-۴۴۰۹۳۶۷۶

تماس جهت مشاوره

۰۲۱-۴۴۰۹۳۶۷۶

عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب چیست ؟ بررسی آن ها

دستگاه تصفیه آب صنعتی به عنوان خانواده پیچیده ای از فناوری‌ها و سیستم‌ها است که در خدمت طیف وسیعی از صنایع و کاربردها می‌باشد. اگر نیازهای شما شامل تصفیه آب، فرآیند جداسازی، تصفیه فاضلاب یا ترکیبی از این موارد باشد؛ احتمالا از خود می‌پرسید که قیمت یک دستگاه تصفیه آب صنعتی چقدر است؟ و عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب چیست؟ همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ تخمین هزینه یک سیستم تصفیه آب پیچیده است و تا حدی به دلیل عوامل و متغیرهای زیادی در طراحی سیستم نقش دارند. این مقاله به بررسی برخی از این عوامل می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه این عوامل به طور گسترده در انواع سیستم‌های تصفیه آب صنعتی تاثیر دارند.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب چیست ؟ بررسی آن ها
دستگاه تصفیه آب صنعتی
برای اطلاعات بیشتر در مورد تصفیه آب صنعتی کلیک کنید
پاکاب

دستگاه تصفیه آب صنعتی و تجهیزات آن

دستگاه تصفیه آب صنعتی چند نوع اصلی از جمله تصفیه آب، فرآیند جداسازی و تصفیه فاضلاب را در بر می‌گیرد. تجهیزات خاص مورد استفاده در سیستم شما به شدت به این که به کدام یک از انواع تصفیه نیاز دارید و همچنین شرایط منحصر به فرد فرآیند و کارخانه شما بستگی دارد.

اجزای واقعی سیستم تصفیه آب صنعتی شما به کاربرد خاص مورد نظر شما بستگی دارد. اغلب انعطاف‌پذیری در استفاده از این فناوری‌ها و سایر فناوری‌ها برای برآورده کردن یک نیاز درمانی خاص وجود دارد و آشنایی با عواملی که هزینه‌ها را بالا یا پایین می‌برند؛ می‌تواند به شما در درک بهترین اجزای سیستم برای برآورده کردن نیازها و بودجه شما کمک کند. بنابراین هر یک از این قطعات می‌توانند جزء عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب باشند.

دستگاه تصفیه آب صنعتی و تجهیزات آن

عوامل مهم در قیمت گذاری سیستم تصفیه آب صنعتی

1. برنامه ریزی از پیش، اولین قدم حیاتی در ایمن سازی سیستم تصفیه آب صنعتی، برنامه ریزی مفاهیم، طرح‌ها و الزامات نظارتی برای پروژه شما است. هزینه مهندسی معمولا 10 تا 15 درصد از هزینه کل پروژه را شامل می‌شود.
2. فضای مورد نیاز هنگام برنامه ریزی برای هر سیستم تصفیه آب، اندازه سیستم شما و محل کارخانه شما بر هزینه تاثیر می‌گذارد.
3. نرخ نصب هزینه‌های نیروی کار می‌تواند از یک مکان به مکان دیگر بسیار متفاوت باشد. بنابراین هنگام برنامه‌ریزی بودجه پروژه، حتما نرخ‌های نصب خاص منطقه خود را بررسی کنید.
4. تعیین سطح اتوماسیون سیستم، مورد نیاز است. دو رویکرد اساسی برای مدیریت سیستم تصفیه آب شما وجود دارد. اولی سطح بالاتری از اتوماسیون است که به مداخله بسیار کمی اپراتور نیاز دارد. رویکرد دوم شامل سطح پایین‌تری از اتوماسیون و اتکای بیش‌تر به اپراتورها است. در نظر گرفتن در دسترس بودن پرسنل و همچنین هزینه‌های بلند مدت و کوتاه مدت می‌تواند به شما در تصمیم گیری در مورد سطح اتوماسیون مناسب برای سیستم تصفیه آب کمک کند.
5. بسته به دامنه و پیچیدگی نیازهای تصفیه آب خود، ممکن است این فرصت را داشته باشید که بین راه حل‌های سیستم بسته بندی شده و ساخته شده در محل یکی را انتخاب کنید.
6. همچنین هنگامی که سیستم تصفیه آب خود را به کارخانه ارسال می‌کنید؛ حدود 5 تا 10 درصد هزینه تجهیزات حمل و نقل را در بر می‌گیرد. این می‌تواند بسته به زمانی از سال که سیستم خود را خریداری می‌کنید و همچنین مکانی که کارخانه شما در رابطه با تاسیسات تولیدی در آن قرار دارد؛ بسیار متفاوت باشد.
7. هزینه‌های عملیاتی تصفیه آب اغلب بر اساس مجموعه ای پیچیده و به هم پیوسته از عوامل است. در برنامه‌ریزی یک سیستم تصفیه آب، باید مزایا و معایب سرمایه‌گذاری اولیه در مقابل هزینه‌های بلندمدت، پیامدهای هزینه اضافه کردن یک سیستم قبل یا پس از تصفیه و همچنین در دسترس بودن کارکنان و فضا را بسنجید.
8. همچنین در نظر بگیرید که تصفیه زباله‌های ثانویه تولید شده توسط سیستم تصفیه آب شما هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت.
سیستم میکروفیلتراسیون (MF) و دستگاه اولترا فیلتراسیون (UF) در حالی که اغلب به دلیل مقرون به صرفه بودن آنها ذکر می‌شوند؛ هزینه‌های آن‌ها بسته به مواد مورد استفاده و سرعت جریان مورد نیاز می‌تواند بسیار متغیر باشد.
همچنین قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی (RO) و نانوفیلتراسیون (NF) نیز بسته به سرعت جریان و سطح پیش تصفیه مورد نیاز به طور قابل‌توجهی متغیر است. پس با شناخت عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب در این مطلب، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید.

 

 عوامل مهم در قیمت گذاری سیستم تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی و تجهیزات آن

. لیست زیر تعدادی از تجهیزاتی است که معمولا در انواع سیستم‌های تصفیه آب صنعتی مستقر می‌شوند:
● زلال‌کننده‌ها برای حذف جامدات معلق از طریق ته نشینی، لخته‌سازی یا انعقاد
● نرم کننده‌های آهک برای کاهش کل جامدات محلول (TDS) در خوراک و فاضلاب
● جداکننده‌های روغن، آب یا دستگاه شناورسازی هوای محلول برای حذف روغن‌ها
● فیلتراسیون ذرات برای حذف ذرات بزرگ‌تر و جامدات معلق
● فیلتراسیون غشایی برای حذف ذرات محلول، آلاینده‌های بیولوژیکی و مواد یونی
● دستگاه اسمز معکوس صنعتی یا نانو فیلتراسیون برای تصفیه آب
● فیلتر پرس برای آبگیری لجن
● ستون‌های IX برای نرم کردن یا حذف انتخابی مواد یونی، از جمله سختی، قلیایی، کلرید، جیوه، فلزات و مواد آلی و سایر مواد

● راکتورها و افزودنی‌های شیمیایی برای تنظیم pH یا رسوب فلزات
● کنترل پانل (بسته به سطح مورد نظر اتوماسیون)
● لوازم جانبی از جمله پمپ‌ها، مخازن، لوله کشی، شیرها و اسکیدها

 

عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

چهار عامل اصلی وجود دارد که هزینه سیستم‌های تصفیه آب صنعتی را تعیین می‌کند و از عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شوند:
● الزامات نرخ جریان سیستم چیست؟ به عبارت دیگر، برای پردازش حجم معینی از آب چقدر سرعت نیاز خواهید داشت؟
● کیفیت جریان آب شما چگونه است؟
● سطح کیفیت موردنظر برای آب تصفیه شده چقدر است؟
● چه مصالح ساختمانی مورد نیاز است؟
پاسخ به این سوالات می‌تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را مشخص کنید و عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب را بشناسید. در نتیجه میزان هزینه‌های مربوط به یک سیستم تصفیه آب صنعتی مناسب برای تاسیسات تان را بهتر درک کنید.

 

عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

نرخ‌های جریان

به طور کلی، وقتی صحبت از سیستم‌های تصفیه آب صنعتی شده، کم‌تر به نرخ جریان آن پرداخته می‌شود. در حالی که این قانون در اکثر سیستم‌ها صادق است. نرخ جریان می‌تواند تفاوت بزرگی برای برخی فناوری‌ها نسبت به سایرین ایجاد کند.
نرخ جریان سیستم معمولا بر حسب گالن در دقیقه (GPM) یا گالن در روز (GPD) اندازه گیری می‌شود. هنگامی ‌که برای یک سیستم تصفیه آب جدید بودجه می‌گیرید؛ به خاطر داشته باشید که هر چه ظرفیت GPM یا GPD بیش‌تر بوده، احتمالا سرمایه گذاری بیش‌تری نیاز دارد. نرخ جریان، یکی از عوامل همیشگی است که در تعیین قیمت سیستم تصفیه و از عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب در نظر گرفته می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که هنگام درخواست قیمت برای یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی جدید، اندازه گیری دقیقی از نیازهای فرآیند خود داشته باشید.

کیفیت آب

یک عامل کلیدی در هزینه بیش‌تر سیستم‌های تصفیه آب صنعتی، عوامل شیمی و محتوای جریانی است که باید تصفیه شود. درک کامل انواع و غلظت مواد موجود و همچنین هرگونه تغییر در آرایش جریان بسیار مهم است.

به طور کلی، هر چه تعداد آلاینده‌های موجود بیش‌تر باشد؛ تعداد پله‌ها در قطار تصفیه آب بیش‌تر می‌شود و هزینه اولیه نیز افزایش میابد. بنابراین کیفیت آب نیز می‌تواند جزء “عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب” باشد.
برای برخی از فناوری‌ها مانند واحدهای RO/NF، جریان‌های پیچیده می‌توانند به دلیل نیاز به پیش تصفیه، هزینه‌ها را تا حد زیادی افزایش دهند. اگرچه این کار همیشه ضروری نیست؛ اما سرمایه گذاری در تجهیزات پیش تصفیه مناسب می‌تواند با محافظت از تجهیزات پایین دستی، بهبود بازده محصول و کاهش هزینه‌های دفع زباله، به کاهش شدید هزینه‌های بلندمدت کمک کند.

هدف خروجی

درک هدف خروجی که می‌خواهید از یک سیستم تصفیه آب صنعتی به دست آورید؛ مهم است. برای مثال اگر در یک سیستم تصفیه آب دارویی سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ احتمالا قصد دارید از استانداردهای نظارتی پیروی کنید که بسته به محصولات تولیدی شما می‌تواند تا حد زیادی متغیر باشد. درک کامل آستانه آلاینده‌ها که برای محدودیت‌های تولید شما قابل قبول است؛ می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که بدون پرداخت هزینه اضافی برای کیفیت آب، فناوری مناسبی را برای برآورده کردن نیازهای خود انتخاب می‌کنید. پس با شناخت هدف خروجی به عنوان عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب می‌توانید هزینه‌های تان را کم‌تر کنید.

مصالح و مواد ساختمانی

مواد مورد استفاده برای ساخت سیستم تصفیه آب شما می‌تواند تاثیر زیادی بر هزینه داشته باشد. در حالی که بسیاری از کاربردهای صنعتی شامل شرایط سخت، مانند نرخ جریان بالا، دماهای شدید یا سطوح pH یا مواد شیمیایی آسیب‌ رسان وجود دارند؛ سایر کاربردها کم‌تر دیده می‌شوند. اگر در مرکز شما چنین است؛ امکان دارد بتوانید با استفاده از مواد مقرون به صرفه‌تر مانند لوله‌کشی PVC و مخازن FRP در هزینه‌های اولیه صرفه‌جویی کنید. در مقابل قطعات گران‌تر مانند مخازن با روکش لاستیکی یا فولادی ضد زنگ یا لوله کشی، در بسیاری از موارد این امکان را به شما می‌دهد که بین کنترل‌های دستی کم‌هزینه‌تر و پانل‌های PLC خودکار نسبتا گران‌تر انتخاب کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter