Logo 20

فیلتر قلیایی چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

اگر کمی فکر کنید، ما روزانه مقادیر زیادی آب مصرف می‌کنیم. برای نوشیدن یک لیوان آب، دوش گرفتن، مسواک زدن یا آشپزی، از این شیرها استفاده می‌شود. پس ناگفته نماند که ما می‌خواهیم آبی که استفاده می‌کنیم تا حد امکان تمیز و سالم باشد. در اینجا فیلتر‌های قلیایی به کمک شما می‌آیند تا نگرانیتان برطرف شود. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که فیلتر قلیایی چیست ؟ فیلتر قلیایی آب ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید آبی که شما و خانواده تان می‌نوشید و با آن استحمام می‌کنید؛ برای سلامتیتان مضر نیست.

فیلتر قلیایی چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟
دستگاه تصفیه آب صنعتی
برای اطلاعات بیشتر در مورد تصفیه آب صنعتی کلیک کنید
پاکاب

فیلتر قلیایی چیست ؟

فیلترهای قلیایی فقط سیستم‌های فیلتر آب سنتی شما نیستند. فیلتر قلیایی علاوه بر حذف آلاینده‌ها، آب را با مواد معدنی سالم نیز غنی می‌کند. این تعادل، pH عالی را در آبی که می‌خورید؛ ایجاد می‌کند.

آبی که توسط هر نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی دیگری فیلتر می‌شود؛ ممکن است عاری از زباله و آلاینده‌های بزرگ‌تر باشد. اما به احتمال زیاد، pH بهینه برای بدن و استفاده موثر از آن نیست. این همان چیزی است که واحدهای فیلتر قلیایی را متمایز می‌کند. اکنون اینکه نقش فیلتر قلیایی چیست را برایتان شرح می‌دهیم؛ فیلتر قلیایی نقش مهمی ‌در پاک‌ کردن، سالم‌تر کردن و بهتر کردن آب برای بدن دارند. چه برای حمام کردن و چه برای نوشیدن، آب قلیایی یک پله بالاتر از میانگین آب لوله کشی شما است.

فیلتر قلیایی چیست ؟

فیلتر قلیایی چیست و چطور کار می‌کند؟

فیلترهای آب قلیایی دو منظوره هستند. در ابتدا، آن‌ها آب ورودی را فیلتر می‌کنند تا ناخالصی‌ها و زباله‌هایی که می‌توانند خطرناک باشند را از بین ببرند. این فیلترها این کار را با تغییر شیمیایی آب انجام می‌دهند تا مولکول‌های کوچک‌تر آب قلیایی از آن عبور کنند و آب اسیدی به جای دیگری هدایت شود.
ثانیا، آن‌ها مواد معدنی ضروری سالمی که اغلب در طول فرآیند فیلتر کردن حذف می‌شوند را دوباره به جریان آب اضافه می‌کنند. پتاسیم، منیزیم و کلسیم مواد معدنی ضروری هستند که دوباره به آب اضافه می‌شوند. این امر آب شما را به سطح کامل باز می‌گرداند. فیلتر قلیایی را با دستگاه آب شیرین کن صنعتی متفاوتی به نام یونیزر اشتباه نگیرید. این دستگاه‌ها به سادگی آب قلیایی و اسیدی را جدا می‌کنند اما بعد از آن هیچ ماده معدنی به آب اضافه نمی‌کنند.

فیلتر قلیایی چیست و چگونه نصب می‌شود؟

نصب فیلتر قلیایی بسیار آسان است. دستگاه اولترا فیلتراسیون به خوبی در زیر سینک شما قرار می‌گیرد. بنابراین نیازی به روش‌هایی که به خانه شما آسیب بزند نیست. یک تکنسین، سیستم فیلتر را به لوله‌های زیر سینک آشپزخانه شما متصل می‌کند.

فیلتر قلیایی چیست و چگونه نصب می‌شود؟

مزایای فیلتر قلیایی چیست ؟

هنگام نصب یک سیستم فیلتر آب قلیایی ممکن است تغییرات شدید و چشمگیری در خانه شما ایجاد نشود.

اما قلیایی کردن آب در طول زمان تاثیر مثبتی دارد. با توجه به اینکه چقدر آب می‌خوریم؛ هرچه آب سالم‌تر باشد، بهتر است! حتی اگر مقدار زیادی از آب را ننوشیم اما با آن آشپزی می‌کنیم و دوش می‌گیریم که در این صورت جذب پوست می‌شود.

مزایای فیلتر قلیایی چیست ؟

آب قلیایی راحت‌تر جذب بدن می‌شود

شاید از خود بپرسید که هدف از سیستم‌های فیلتر قلیایی چیست ؟ هدف استفاده از آن‌ها این است که آب شما را به PH قلیایی برساند. این یک مزیت است. زیرا مولکول‌های آب قلیایی کوچکتر از اسیدی هستند. این بدان معناست که جذب مولکول‌های آب قلیایی برای بدن آسان تر است. وقتی بدن شما آب بیش‌تری را با تلاش کم‌تر جذب می‌کند؛ منجر به هیدراتاسیون بهتر می‌شود. فواید هیدراته بودن بدن بسیار زیاد است که برخی از آن‌ها عبارتند از:
● بهبود فرآیند گوارش
● پوست سالم و صاف
● سطوح انرژی بالاتر
● جذب بهتر مواد مغذی

آب قلیایی منجر به بهبود سلامت می‌شود

نصب ساده یک دستگاه اولترا فیلتراسیون مانند یک سیستم قلیایی زیر سینک می‌تواند سلامت خانواده شما را بهبود بخشد. علاوه بر هیدراتاسیون، مطالعات نتایج جالبی را نشان می‌دهد که به سلامت بهتر بدن اشاره می‌کند. این مطالعه جریان خون بهتر را در رگ‌ها و شریان‌ها نشان می‌دهد که با نوشیدن آب قلیایی مرتبط است. همچنین شواهدی را نشان می‌دهد که رفلاکس اسید را می‌توان با آب قلیایی بهبود بخشید. زیرا آب قلیایی ترکیبی که باعث به وجود آمدن آن می‌شود را خنثی می‌کند. به علاوه این تحقیق نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا نیز ممکن است با نوشیدن آب قلیایی سلامتی خود را به دست آورند.

آب قلیایی طعم بهتری دارد

یک فیلتر قلیایی آب را با مواد معدنی سالم، پاکسازی و تصفیه می‌کند. به همین دلیل، آبی که از شیر شما خارج می‌شود؛ نرم تر شده و طعم بهتری به حس چشایی شما می‌دهد. شما نمی‌توانید احساس صاف و ابریشمی‌ این نوع آب را از دست بدهید. آب قلیایی به طور قابل توجهی با آب “سختی” که شما به آن عادت دارید؛ متفاوت است و طعم آن کمی شیرین است.

مضرات فیلتر قلیایی چیست؟

. طرفداران آب قلیایی ممکن است آن را یک درمان طبیعی برای انواع بیماری‌ها و شرایط سلامتی بدانند. اما هیچ مطالعه علمی و رسمی تا به امروز در مورد مزایای سلامتی آن منتشر نشده است. همچنین این استدلال وجود دارد که اگر فقط با آب معمولی خود را هیدراته نگه دارید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید؛ نتایجی مشابه با نوشیدن آب قلیایی بدست خواهید آورد.
2. اگر می‌خواهید در خانه آب قلیایی بنوشید؛ باید روی فیلترها یا یونیزرهای خاصی سرمایه گذاری کنید که آب را از طریق یک فرآیند شیمیایی به نام الکترولیز، قلیایی می‌کنند.
3. با توجه به فیلترهای ویژه مورد نیاز برای فرآیند قلیایی، در صورت تمایل به نوشیدن این نوع آب، می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه بیش‌تری را صرف کنید. همچنین می‌توانید قطره‌هایی بخرید که به آب معمولی شما اضافه می‌شود تا آن را قلیایی تر کند. البته می‌توانید آب قلیایی بطری را نیز خریداری کنید. هر روشی را که انتخاب کنید؛ در نهایت بیش از حد معمول هزینه خواهید کرد.

کدام فیلتر آب قلیایی را باید تهیه کنم؟

دو گزینه مختلف دستگاه فیلتر آب قلیایی شامل Elite Series2 و Elite Series3 است که هر دو آب تمیز، شفاف و متعادل با pH را ارائه می‌دهند. انتخابی که می‌کنید فقط به شما و نیاز شما بستگی دارد.
الیت سری 2
Elite Series2 یک فیلتر آب قلیایی تخصصی است که آب شما را تا 0.2 میکرون و در سه مرحله مختلف تصفیه می‌کند و از شر خاک، گل، زنگ، آفت کش‌ها، زباله‌ها، فلزات سنگین، باکتری‌ها و کلر خلاص می‌شود.
پس از اتمام فرآیند فیلتراسیون، Elite Series2 مواد معدنی سالم را دوباره به آب اضافه می‌کند. این کار تضمین می‌کند که با نوشیدن هر جرعه تمام آنچه را که نیاز دارید دریافت می‌کنید.
الیت سری 3
Elite Series3 مشابه سری 2 است. با این حال، فرآیند اسمز معکوس را در فیلتراسیون خود دارد. این بدان معناست که به جای فیلتر کردن تا سطح 0.2 میکرون (که هنوز هم عالی است)، آب شما تا 0.0001 میکرون فیلتر می‌شود.
Elite Series3 همانند Elite2 عمل می‌کند، فقط احتمال لغزش ذرات ریز بسیار کم‌تر است. بنابراین آبی که از فیلتر Elite Series3 می‌نوشید؛ تمیزترین و ایمن ترین آبی است که می‌توانید پیدا کنید. همچنین لازم به ذکر است که قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی بسته شرایط و انتظارات متفاوت می‌باشد.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter