Logo 20

لامپ uv تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارد؟

امروز محصولات موجود در بازار تصفیه آب، بسیار متنوع بوده و قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان را افزایش داده اند.‌ در این میان برای خرید محصولاتی همچون دستگاه آب شیرین کن صنعتی ، توجه به مجهز بودن آن به لامپ uv بسیار مهم بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

اکنون ممکن است این سوال برای شما ایجاد شده باشد که لامپ uv تصفیه آب چیست ؟ در این مقاله قصد داریم این وسیله کاربردی را بررسی کرده و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم.

دستگاه تصفیه آب صنعتی
برای اطلاعات بیشتر در مورد تصفیه آب صنعتی کلیک کنید
پاکاب

لامپ uv تصفیه آب چیست ؟

پاسخ به سوال لامپ uv تصفیه آب چیست ، اهمیت زیادی برای خرید دستگاه اولترافیلتراسیون دارد. در واقع این لامپ باعث تولید اشعه فرابنفش شده و با از بین بردن مواد میکروبیولوژیکی و آلودگی‌ها نقش مهمی در تصفیه آب دارد. همچنین با به هم زدن طول موج DNA موجودات زنده در آب، امکان تولید مثل آن‌ها را از بین برده و از آسیب رسیدن به سلامت انسان جلوگیری می‌کند.

آب آلوده به باکتری برای دستگاه گوارش بسیار مضر بوده و اشعه فرابنفش موجود در لامپ uv با از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و قارچ‌ها از آسیب آن‌ها جلوگیری می‌کند. از این لامپ درگاها در تصفیه های صنعتی نیز استفاده می شود که شما عزیزان می توانید قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی را از همکاران ما دریافت کنید.

لامپ uv تصفیه آب چیست ؟

ویژگی‌های دستگاه مجهز به لامپ uv تصفیه آب چیست ؟

در یک دستگاه تصفیه آب مجهز به لامپ uv، تمام سیستم درون یک محفظه‌ قرار داشته و لامپ uv نیز در یک محفظه شیشه‌ای نگهداری می‌شود. این محفظه شیشه‌ای، با عبور طول موج uv امکان میکروب کشی را فراهم کرده و به تصفیه آب کمک می‌کند. همچنین از مقاومت زیادی در برابر آب برخوردار بوده و از لامپ uv محافظت می‌کند.

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که نحوه عملکرد لامپ uv تصفیه آب چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لامپ‌های uv از طریق بخار جیوه به تولید اشعه تولید می‌پردازند. در واقع دانه‌های کوچک قرار گرفته در لامپ نشان دهنده جیوه هستند و پس از تبخیر آن‌ها، فرایند ساطع شدن اشعه فرابنفش آغاز می‌شود.

 

ویژگی‌های دستگاه مجهز به لامپ uv تصفیه آب چیست ؟

کاربرد لامپ uv تصفیه آب چیست

پس از پاسخ به سوالاتی از قبیل لامپ uv تصفیه آب چیست ، بررسی کاربرد این وسیله نیز لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه کاربرد لامپ uv را به طور کامل بررسی کرده و شما را برای خرید دستگاه تصفیه آب راهنمایی می‌کنیم.

کاربرد لامپ uv در تصفیه آب خانگی

به عنوان یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های لامپ uv می‌توان به نقش آن در تصفیه آب خانگی اشاره کرد. لامپ uv در این مواقع به عنوان ضدعفونی استفاده شده و در فرایند اسمز معکوس نقش مهمی دارد.

در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، فیلتر‌های uv بعد از فیلتر کربنی و مینرال قرار دارند و از طریق انجام ضدعفونی به حذف کردن ذرات‌ریزی که کربن قادر به از بین بردن آن‌ها نیست، می‌پردازند.

پس از پایان این فرایند، آب تصفیه شده در اطراف محفظه شیشه‌ای قرار گرفته و از طریق شیر خروجی متصل به سینک قابل دسترسی است. ممکن است با این  سوال مواجه شده باشید که ضرورت استفاده از دستگاه مجهز به لامپ uv تصفیه آب چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این دستگاه از کمترین مقدار آلاینده در خروجی برخوردار بوده و در حفظ سلامت انسان بسیار موثر است.از جمله کاربرد آن می توان در بعضی از دستگاه RO صنعتی نام برد.

کاربرد لامپ uv در تصفیه آب صنعتی

یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی ، تجهیز دستگاه به لامپ uv است. در بعضی از بخش‌های صنعتی، دسترسی به آب بدون باکتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین یکی از مهمترین کاربرد‌های لامپ uv، در دستگاه تصفیه آب صنعتی یا دستگاه آب شیرین کن صنعتی قابل مشاهده است. فیلتر uv تصفیه آب صنعتی، برای جلوگیری از بروز هرگونه آسیب به چشم یا پوست درون یک محفظه شیشه‌ای قرار دارد. در این محفظه با تبخیر جیوه از طریق لامپ uv، روند ساطع شدن پرتو فرابنفش آغاز می‌شود.

کاربرد لامپ uv در تصفیه آب صنعتی

کاربرد لامپ uv در تصفیه آب آکواریوم

لامپ uv در آکواریوم که به آن لامپ ضد جلبک هم گفته می‌شود، از آسیب رسیدن به آبزیان جلوگیری کرده و با تصفیه آب آلودگی‌های آن را از بین می‌برد. این لامپ با استفاده از اشعه فرابنفش از رشد و تکثیر جلبک‌ها جلوگیری کرده و در حذف آن‌ها نقش مهمی دارد.

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شده باشد که ساختار “لامپ uv تصفیه آب چیست” ؟ در پاسخ باید بگوییم که این لامپ از بدنه شیشه‌ای تشکیل شده و درون یک لوله قرار دارد. آب آکواریوم از طریق شلنگ‌های باریک به این لوله وارد شده و پس از تماس با اشعه uv ضدعفونی می‌شود. سپس آب ضدعفونی شده از سوی دیگر خارج شده و مجدد به آکواریوم وارد می‌شود.

سرعت آب به هنگام عبور از لوله، در تغییر راندمان ضد عفونی نقش مهمی دارد. به منظور برقراری تماس کامل آب با اشعه uv، این مدت زمان باید نسبتا طولانی باشد تا در روند تصفیه و گندزدایی آب، اختلالی ایجاد نشود. کارایی لامپ uv نیز در تغییر راندمان ضدعفونی موثر است. به طور معمول لامپ‌های ضد جلبک پس از یکسال کارایی خود را از دست داده و احتیاج به تعویض دارند.

البته گاهی  از دستگاه اولترا فیلتراسیون به جای این دستگاه استفاده می شود چرا که از لحاظ هزینه ای به صرفه تر است و بسیار مقرون به صرفه است با توجه به این که آب را کاملا زلال می کند و بهترین استفاده را می توان داشت.برای دریافت  قیمت دستگاه RO با همکاران ما تماس بگیرید.

عملکرد لامپ uv تصفیه آب

اکنون که می‌دانید لامپ uv تصفیه آب چیست ، بهتر است با عملکرد آن نیز به صورت کامل آشنا شوید. همانطور که گفتیم دستگاه تصفیه آب مجهز به لامپ uv به وسیله امواج فرابنفش باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و… را از بین می‌برد. به طور کلی، اشعه فرابنفش در طول موج ۲۵۴ نانومتر با اختلال در DNA میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا امکان تولید مثل آن‌ها را از بین برده و از انتقال بیماری به وسیله نوشیدن آب جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که اشعه فرابنفش در غیر فعال کردن موجودات زنده نقش داشته و در از بین بردن مزه و بوی بد آب تاثیری ندارد. همچنین بیشتر بودن دوز اشعه  فرابنفش نشان دهنده مصرف انرژی بیشتر برای تصفیه آب است. لامپ uv در از بین بردن برخی ویروس‌ها، جلبک، قارچ، باکتری مسبب وبا، باکتری مسبب هپاتیت B، ‌ای کولی، استرپتوکوک، سالمونلا، مایکوباکتریوم توبرکلوزیس، ژیاردیا، کریپتوسپوریدیوم و انگل‌های مسبب اسهال خونی نقش مهمی دارد.

اکنون که می‌دانید لامپ uv تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است دستگاه مناسبی را برای تصفیه آب انتخاب کنید. به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه به مجهز بودن آن به لامپ uv توجه کرده و هدف خود را از خرید دستگاه تصفیه آب مشخص کنید.

 

عملکرد لامپ uv تصفیه آب

کلام آخر لامپ uv تصفیه آب چیست

با توجه به متفاوت بودن نوع آلاینده‌ها و میزان اشعه مورد نیاز، ساختار دستگاه‌های تصفیه آب متفاوت است. بنابراین دستگاه‌های تصفیه آب آکواریوم، تصفیه آب خانگی و تصفیه آب صنعتی دارای ساختار و کارکرد مخصوص به خود بوده و نباید به عنوان جایگزینی برای یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter