تماس جهت مشاوره

۰۲۱-۴۴۰۹۳۶۷۶

تماس جهت مشاوره

۰۲۱-۴۴۰۹۳۶۷۶

آشنایی با مزایا و معایب سیستم اسمز معکوس

در حوزه دستگاه تصفیه آب صنعتی انواع سیستم‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای انواع مزایا و معایب مختلفی هستند. یکی از انواع این دسته از سیستم‌ها، سیستم اسمز معکوس است که تاثیرات بسیار مثبتی را روی روند سیستم تصفیه آب می‌گذارد. در این مطلب ما قصد داریم شما را به آشنایی با انواع مزایا و معایب سیستم اسمز معکوس دعوت کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با مزایا و معایب سیستم اسمز معکوس

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

معرفی سیستم اسمز معکوس سیستم اسمز معکوس چگونه کار می کند؟​
قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی
برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی کلیک کنید
پاکاب

معرفی سیستم اسمز معکوس

در دستگاه تصفیه آب صنعتی ، سیستم اسمز معکوس زمانی که فشار آب را از طریق یک غشای نیمه تراوا وارد می کند، آلاینده‌ها را از آب تصفیه نشده یا آب تغذیه حذف می‌کند. آب از سمت غلیظ‌تر (آلاینده‌های بیشتر) غشای RO به سمت رقیق‌تر (آلاینده‌های کمتر) جریان می‌یابد تا آب آشامیدنی تمیزی فراهم کند. آب شیرین تولید شده توسط این سیستم را پرمیت نامیده و آب غلیظ باقیمانده را ضایعات یا آب نمک می‌نامند.
یک غشای نیمه تراوا دارای منافذ کوچکی است که آلاینده‌ها را مسدود می‌کند اما به مولکول‌های آب اجازه می‌دهد تا از آن عبور کنند. در اسمز، آب با عبور از غشاء برای به دست آوردن تعادل در دو طرف، غلظت بیشتری پیدا می‌کند. با این حال، اسمز معکوس از ورود آلاینده‌ها به سمت غشاء با غلظت کمتر جلوگیری می‌کند.
به عنوان مثال، هنگامی که در هنگام اسمز معکوس به حجمی از آب شور فشار وارد می‌شود، نمک باقی می‌ماند و فقط آب تمیز از آن عبور می‌کند. شما می‌توانید با مشاهده کردن قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی، این دستگاه را خریداری کرده و آب شیرین بیشتری را در خروجی خود داشته باشید.برای بررسی “مزایا و معایب سیستم اسمز معکوس” در ادامه همراه ما باشید.

معرفی سیستم اسمز معکوس​

سیستم اسمز معکوس چگونه کار می کند؟

یک سیستم اسمز معکوس قبل از اینکه آب را از طریق یک غشای نیمه تراوا برای حذف جامدات محلول وارد کند، رسوب و کلر را از آب با یک پیش فیلتر خارج می‌کند. پس از خروج آب از غشای RO، از یک پس فیلتر عبور می‌کند تا آب آشامیدنی را قبل از ورود به یک شیر آب مخصوص پاکیزه کند.بعضی افراد ترجیح می دهند به جای این دستگاه از دستگاه آب شیرین کن صنعتی استفاده می کنند. سیستم‌های اسمز معکوس بسته به تعداد پیش فیلترها و پس فیلترها مراحل مختلفی دارند. حال که اطلاعات کاملی از این دستگاه به دست آوردید، به سراغ معرفی مزایا و معایب سیستم اسمز معکوس می رویم.

مزایای سیستم اسمز معکوس

در فیلتراسیون قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی مزایای زیادی دارد. با توجه به اینکه بیش از 40 درصد فرد از نوعی فیلتر تصفیه آب در خانه‌های خود استفاده می‌کنند و درصدی از آن اسمز معکوس است، بیایید مزایا و معایب سیستم اسمز معکوس که دریافت می‌کنند را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای سیستم اسمز معکوس​

فیلترهای اسمز معکوس بیشترین میزان را دارند

وقتی نوبت به حذف بیشتر آلاینده‌ها می‌رسد، اسمز معکوس از انواع فیلتراسیون آب برجسته معرفی می‌شود. آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) اسمز معکوس را به عنوان یکی از “موثرترین در از بین بردن همه ارگانیسم‌های بیماری‌زا و اکثر آلاینده‌های شیمیایی” ذکر می‌کند.
به عنوان مثال، فیلتر اسمز معکوس با استانداردهای NSF/ANSI 42، 53، 58، 401، و P473 برای حذف 95 درصد فلوراید و جیوه، 97 درصد کلر و آرسنیک، در کنار 99 درصد سرب و آزبست به اضافه 82 آلاینده اضافی آزمایش و گواهی شده است. پس یک دستگاه اولترا فیلتراسیون در کنار اسمز معکوس می‌تواند برای سلامتی ما بسیار مفید باشد.

اسمز معکوس جایگزین ایمن و سازگار با محیط زیست برای آب های معدنی درون بطری است

شکی نیست که بطری‌های پلاستیکی برای محیط زیست مضر هستند، اما تعداد کمی از مردم متوجه می‌شوند که آب تصفیه شده (مانند اسمز معکوس) ممکن است در واقع ایمن‌تر از استفاده روزانه از بطری‌های یکبار مصرف آب معدنی باشد.با توجه به هزینه ها بهترین تصمیم تهیه دستگاه Ro میباشد.قیمت دستگاه RO نیز تاثیر گذار در کیفیت آب می باشد. شما به هنگام خرید یک بطری آب معدنی نمی‌دانید که آیا دقیقا این آب دارای فیلتر است یا خیر. اما زمانی که از دستگاه RO صنعتی استفاده می‌کنید، صد در صد مطمئن هستید که تمامی آلاینده‌ها توسط فیلتر این دستگاه جذب شده است.

اسمز معکوس آب بهتری را برای پخت و پز فراهم می کند

بسیاری از رستوران ها استفاده از آب اسمز معکوس را برای شستن مواد و پخت و پز به منظور بهبود طعم غذای خود بهترین انتخاب می دانند. آبی که با استفاده از فناوری اسمز معکوس (RO) تصفیه شده است، بوم تمیزی را برای من رستوران داران فراهم می‌کند که به طعم‌ها و موادی که استفاده می‌کنند اجازه دهد تا بهتر از چیزی که هستند، عمل کنند. پس می توانید از سیستم RO نیز استفاده کنید تا به پخت و پز خانه خود رونق بیشتری ببخشید.علاوه بر آن در کشاورزی هم تاثیر زیادی دارد اما قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی بسیار متفاوت است .برای اطلاعات بیشتر درباره دستگاه های آب شیرین کن و فرآیند اسمز معکوس مانند لیست قیمت آب شیرین کن کشاورزی می توانید با همکاران ما نیز در تماس باشد تا اطلاعات لازم را کسب کنید. 

معایب فیلتراسیون اسمز معکوس

حال که نگاهی به مزایا و معایب سیستم اسمز معکوس داریم، بد نیست توجه شما را به تعدادی از معایب این سیستم جلب کنیم.

  • هدر رفت آب بیشتر

طبق گفته EPA، واحدهای اسمز معکوس تقریبا سه برابر آب تصفیه شده مصرف بیشتری دارند که ممکن است این موضوع در قبض آب شما منعکس شود. در واقع، برخی از سیستم‌های اسمز معکوس خانگی تنها بین 5 تا 15 درصد از آب را که فیلتر می‌کنند بازیابی می‌کنند.

  • مقداری افت فشار محسوس

در حالی که فیلتر اسمز معکوس دارای نرخ جریان قابل اطمینان 0.5 گالن در دقیقه است، بسیاری از افرادی که از فیلترهای اسمز معکوس جایگزین استفاده می‌کنند، افت فشار نسبتا قابل توجهی را در سرعت جریان آب خود تجربه می‌کنند. با این حال این موضوع آنقدر نامحسوس است که برای فرد دردسر ایجاد نکند و از مزایای آن نکاهد.

  • آلاینده‌ های جدا شده از آب نیاز به دفع مناسب دارند

علاوه بر مواردی که اشاره شد، گزینه‌های زیادی برای دفع مناسب آلاینده‌های بدست آمده از آب تصفیه شده وجود ندارد. اگر در شهرهای شمالی زندگی می‌کنید، می‌توانید آلاینده‌ها را در دریا دفع کنید، اما برای کسانی که در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند، باید یک سیستم تبخیر برای جلوگیری از رواناب یا آلودگی آب‌های زیرزمینی در نظر بگیرید، زیرا می‌تواند برای اکوسیستم مضر باشد.

 

معایب فیلتراسیون اسمز معکوس​

کلام آخر

همان‎طور که مشاهده کردید، یک سیستم اسمز معکوس می‌تواند علاوه بر مزایایی که با خود به همراه دارد، تعداد بسیار کمی نیز معایب به شما ارائه دهد. اگر به درستی بتوانید آلاینده‌ها را دفع کنید و در مصرف آب نیز صرفه جویی داشته باشید با توجه به مزایا و معایب سیستم اسمز معکوس ، تقریبا تعدادی از معایب این سیستم حذف شده و اسمز معکوس تبدیل به یکی از بهترین سیستم‌های حال حاضر در حوزه تصفیه آب می‌شود.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter