Logo 20

پرشر سوئیچ چیست و چه انواعی دارد؟

پرشر سوئیچ که نام دیگر آن سوئیچ کنترل فشار است. در تنظیم فشار مخازن و جلوگیری از افزایش فشار بسیار کاربرد دارد. شاید برای شما سوال پیش آید که پرشر سوئیچ چیست؟ در حقیقت این وسیله یک کنترلر فشار است که میزان فشار را تنظیم می‌کند. اگر قصد استفاده از این وسیله را دارید، باید با کارایی و انواع آن آشنا باشید تا بتوانید دستگاه مورد نیاز خود را تهیه کنید. در ادامه به پاسخ سوال نقش پرشر سوئیچ چیست؟ پرداخته و نکاتی را در مورد آن بیان می‌کنیم.

پرشر سوئیچ چیست
دستگاه اولترا فیلتراسیون
برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه اولترا فیلتراسیون کلیک کنید
پاکاب

پرشر سوئیچ چیست؟

در پاسخ به سوال “پرشر سوئیچ چیست”؟ می توانیم بگوییم که این محصول یک دستگاه کنترل فشار است که از رسیدن فشار به مقدار تعیین شده جلوگیری می‌کند. در واقع این وسیله با ارسال یک سیگنال موجب قطعی سوئیچ می‌شود. در برخی موارد نیز در اثر افزایش یا کاهش فشار سیستم قطع یا وصل خواهد شد.این فرآیند در دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز اهمیت به سزایی دارد.
این وسیله نقش بسیار مهمی در برقراری ایمنی در سیستم‌های تحت فشار دارد. پرشر سوئیچ‌ها با توجه به انواعی که دارند، کاربردهای مختلفی داشته و در صنایع مختلف قابل استفاده هستند. در این وسیله‌ها از سنسورهای مختلفی استفاده می‌شود. با توجه به سنسور به‌کار رفته در دستگاه RO صنعتی ، دقت اندازه‌گیری و میزان فشار تعیین شده تغییر می‌کند.

انواع پرشر سوئیچ مطابق اندازه‌گیری

این وسیله‌ها براساس نوع المان اندازه‌گیری و دستگاه آب شیرین کن صنعتی انواع مختلفی دارند که ازجمله آن‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• کپسولی
• پیستونی
• دیافراگمی
• بردونی
• تفاضلی یا دیفرانسیل
• حالت جامد
• پیستون_ دیافراگمی

برای اطلاعات بیشتر و قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی با همکاران ما مشاوره کنید.

انواع پرشر سوئیچ مطابق اندازه‌گیری

انواع پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ حالت جامد

نام دیگر این وسیله پرشر سوئیچ سالید استیت است. این دستگاه از یک کرنش سنج تشکیل شده و صفحه نمایشی روی آن قرار گرفته است. خروجی این دستگاه می‌تواند به صورت آنالوگ یا دیجیتال باشد. همچنین چهار نقطه برای برنامه‌ریزی روی آن قرار گرفته است. این دستگاه در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. از این دستگاه فشار در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. خطا اندازه‌گیری این محصول کمتر از 0.25 است.
برای اطلاع از قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی با کارشناسان ما در پاکاب فراز مهر همراه باشید.

پرشر سوییچ تفاضلی یا دیفرانسیل

این وسیله دارای دو ورودی و یک سنسور دیافراگمی است. اگر فشار میان ورودی‌های این دستگاه یکسان باشد، فعالیتی رخ نمی‌دهد. در صورت تغییر فشار میان دو ورودی سنسور دیافراگمی فعال شده و سنسور قطع یا وصل خواهد شد. درصورتیکه فشار در ورودی افزایش یابد، دیافراگم به سمت کم فشار رفته و پیستون به سمت دستگاه حرکت می‌کند. در این صورت سوئیچ سیگنال الکتریکی فعال شده و به محل موردنظر ارسال می‌شود.

پرش سوئیچ پیستونی

این دستگاه به وسیله اورینگ آب‌بندی می‌شود و در صورت وارد شدن فشار به فنر زبانه سوییچ فعال شده و حرکت می‌کند. این دستگاه می‌تواند تا حداکثر فشار 08 مگاپیکسل کار کند. خطا این پرش سوئیچ‌ها 2 درصد بوده و دوامی معادل با 2 میلیون چرخه دارند.

پرشر سوئیچ دیافراگمی

از دیگر انواع پرشر سوئیچ می توان به این دستگاه اشاره کرد. در این محصول از یک دیافراگم فلزی برای فعال‌سازی سوئیچ بهره‌گیری می‌شود. این سوئیچ‌ها می‌توانند تا فشار 10 اتمسفر به کار خود ادامه دهند. همچنین خطایی معادل با 5 درصد دارند. تنها نقطه ضعف این دستگاه در چرخه‌های کم آن است که در یک مدت زمان تعیین شده می‌تواند طی کند. در واقع تعداد چرخه‌های این دستگاه کمتر از 25 چرخ در دقیقه است.

پرشر سوئیچ پیستونی دیافراگمی

در این وسیله از یک دیافراگم استفاده شده است. استفاده از این دیافراگم سبب حرکت پیستون شده و پیستون زبانه سوئیچ را به حرکت درمی‌آورد. این دستگاه‌های فشار می‌توانند از فشار خلا تا 11 مگاپاسکال کار کنند. دقت خطا پرش هر سوئیچ پیستونی دیافراگمی 2 درصد است.

پرشر سوئیچ لوله بردونی

لوله بوردون در اندازه‌گیری این دستگاه نقش بسیار مهمی دارد. این لوله به شکل بیضوی بوده که در صورت افزایش فشار طول آن افزایش پیدا می‌کند. در این صورت به جلو حرکت می‌کند. همچنین با کاهش فشار طول لوله کاهش پیدا می‌کند. در صورت افزایش فشار نیز طول این لوله به بیش‌ترین مقدار خود می‌رسد. بنابراین سوئیچ وصل شده و درصورتی‌که فشار از مقدار مورد نظر کمتر باشد، سوئیچ فشار جدا می‌شود.

کاربرد استفاده از پرشر سوئیچ

شاید برای شما سوال پیش آید که کاربرد پرشر سوئیچ چیست؟ این دستگاه‌ها کاربردهای بسیاری در مصارف خانگی و صنعتی و دستگاه اولترا فیلتراسیون دارند. به عنوان مثال از این دستگاه در دستگاه آب شیرین‌کن صنعتی و دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. از مهم‌ترین کاربرد این دستگاه‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• کنترل شارژ موجود در باتری‌ها
• فعال کردن آلارم در هنگام افت فشار در هواپیما
• پمپ‌های آب
• کمپرسورهای گاز الکترونیکی
• سویچینگ در جریان‌های بالا
• پنجره فشاری موجود در درب‌های کشویی

دیگر کاربرد آن تصفیه آب در کشاورزی است که شما با تماس با همکاران ما می توانید لیست قیمت آب شیرین کن کشاورزی را دریافت کنید.

چگونگی انتخاب پرش سوئیچ مناسب

پس از آشنایی با پرشر سوئیچ و پاسخ به سوال نقش پرشر سوئیچ چیست؟ نوبت به چگونگی انتخاب این دستگاه می‌رسد. این دستگاه تحت تاثیر فشار سیال قرار دارد. بنابراین باید با واحد فشار هماهنگی داشته باشد شناخت سیستم اندازه‌گیری و عملکرد سیال امری بسیار مهم است.

انتخاب پرشر سوییچ مناسب بسیار مهم است؛ زیرا این دستگاه ها براساس کاربرد در قیمت‌های متفاوتی وجود دارند.برای دریافت قیمت دستگاه RO میتوانید با ما در تماس باشید. انواع این دستگاه‌ها می‌توانند به صورت مستقیم بر قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی تاثیر بگذارند. در هنگام انتخاب این دستگاه باید به موارد زیر توجه کنید:

  • دقت دستگاه
  • رنج کاری پرشر سوئیچ
  • حداکثر فشار قابل تحمل توسط دستگاه
  • توجه به قابلیت استفاده در محیط‌های انفجاری

سخن پایانی

پرشر سوئیچ ازجمله دستگاه‌هایی است که نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می‌کند. این دستگاه در دستگاه اولترا فیلتراسیون و بسیاری از دستگاه‌های صنعتی و خانگی کاربرد دارد. پیش از خرید این محصول باید بتوانید به پرسش پرشر سوئیچ چیست؟ و چه نقشی دارد؟ پاسخ دهید تا محصولی متناسب با نیازهای خود تهیه کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter