Logo 20

پیش تصفیه چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

 در حوزه تصفیه آب مراحل و وسایلی وجود دارد که هر کدام لازمه این مسیر هستند و وجودشان می‌‌تواند تاثیر بسیاری روی روند کار داشته باشد. یکی از این موارد، پیش تصفیه است. اگر شما نیز تا به امروز در حوزه تصفیه آب این نام به گوشتان خورده است و به دنبال معنی و کاربرد آن هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به صورت اختصاصی به تمامی موارد پیرامون این که پیش تصفیه چیست؟ بپردازیم. آب جزء ضروری بسیاری از فرآیندهای تولیدی و تجاری است. بیشتر آب مورد استفاده برای این فرآیندها به ناچار با انواع آلاینده‌ ها مانند: فلزات، حلال‌ ها، پاک کننده‌ ها، مواد شیمیایی و روغن‌ ها آلوده می‌ شود. آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) الزام می‌ کند که آب صنعتی مصرف شده قبل از تخلیه با محدودیت‌ های مجاز مطابقت داشته باشد.

پیش تصفیه چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟
دستگاه آب شیرین کن صنعتی
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
پاکاب

پیش تصفیه به چه معناست؟

 این محدودیت‌ های آلاینده برای جلوگیری از آسیب به کارهای تصفیه آب عمومی، نهرها، رودخانه‌ ها و دریاچه‌ ها طراحی شده‌ اند.
کارخانه‌ های فاضلاب شهری و محلی (POTWs – کارهای تصفیه دولتی) برای کاهش موثر آلاینده‌ های فاضلاب خانگی قبل از تخلیه به نهرها و رودخانه‌ ها طراحی شده‌ اند. آلاینده‌ های ناشی از فرآیندهای تولید مانند فلزات سنگین، صابون‌ ها یا روغن‌ ها و گریس ممکن است به طور موثر کاهش نیافته و حتی ممکن است در فرآیند تصفیه فاضلاب مشکلاتی ایجاد کنند. به این دلایل، انطباق EPA به POTW های محلی نیاز دارد تا در مواردی که تخلیه مشتری از محدودیت‌ های تعیین شده فراتر می‌ رود، الزامات پیش تصفیه را اعمال کنند. با سخت‌ تر شدن محدودیت‌ های تخلیه اعمال ‌شده بر POTW، الزامات پیش تصفیه به نسبت سخت‌ تر می‌ شوند.
اگر مطابقت EPA وجود نداشته باشد چه می شود؟
عواقب عدم تصفیه آب صنعتی با دستگاه تصفیه آب صنعتی ، EPA را بر آن داشت تا محدودیت‌های سختی را برای میزان آلاینده‌هایی که ممکن است در فاضلاب تخلیه شده به محیط باقی بماند، تعیین کند. ضروری است که کسب و کارها، کارخانه‌ها و تاسیسات یک طرح موثر پیش تصفیه فاضلاب داشته باشند که مطابق با استانداردهای آلاینده EPA برای صنعت آنها باشد.
شکست در پیش تصفیه مناسب فاضلاب می‌تواند منجر به استرس ناخواسته بر تاسیسات تصفیه آب عمومی، آلودگی منابع آب آشامیدنی و جریمه‌های هنگفت EPA شود. پیش تصفیه فاضلاب به درستی برنامه ریزی شده و نظارت شده برای اطمینان از انطباق با EPA، برای اجتناب از جریمه‌ها و حفاظت از آبراه‌ها ضروری است. برای این که آب بتواند به درستی در دستگاه آب شیرین کن صنعتی تصفیه شود، نیاز به گذشتن از مرحله پیش تصفیه دارد.

پیش تصفیه به چه معناست؟

پیش تصفیه و موارد آن

جنبه های سلامت انجام پیش تصفیه چیست؟

حذف مواد جامد و گریس از فن آوری‌ های پیش تصفیه خوشایند است و اگر خانواده ها یا اعضای جامعه مسئول انجام این کار باشند، ممکن است به طور منظم انجام نشود. استخدام متخصصان برای انجام حذف ممکن است بهترین گزینه باشد، اگرچه هزینه بر است. افراد درگیر در تمیز کردن ممکن است با عوامل بیماری زا یا مواد سمی در تماس باشند. بنابراین، محافظت کافی از خود با لباس‌ های ایمنی، مانند چکمه و دستکش، ضروری است. به صورت کلی این کار می‌ تواند سلامت آب را تا حد زیادی افزایش دهد. می‌ توانید قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی را مشاهده کرده و در کنار انجام مراحل پیش تصفیه از این دستگاه نیز استفاده کنید.

مزایای و معایب انجام پیش تصفیه

حال که متوجه شدید پیش تصفیه چیست؟ و چه تاثیری روی دستگاه تصفیه آب صنعتی دارد، به سراغ بررسی مزایای و معایب انجام این کار می‌رویم. مزایای پیش تصفیه عبارت‌اند از:
• هزینه‌های سرمایه نسبتا کم؛ هزینه‌های عملیاتی کم تا متوسط
• کاهش خطر آسیب رساندن به فناوری‌های انتقال و یا تصفیه بعدی
• طول عمر و دوام بالاتر دستگاه‌ها مانند دستگاه اولترا فیلتراسیون
معایب پیش تصفیه عبارت‌اند از:
• نیاز به نگهداری و تعمیر مکرر دستگاه‌ها
• حذف مواد جامد و روغن‌ها گاهی اوقات به درستی صورت نمی‌گیرد.

مزایای و معایب انجام پیش تصفیه

چربی گیر در مرحله پیش تصفیه چگونه عمل می کند؟

هدف چربی گیر به دام انداختن روغن و گریس است تا بتوان به راحتی آن را جمع آوری و جدا کرد. چربی گیر محفظه‌ هایی هستند که از آخرکاری، بتونی یا پلاستیکی ساخته شده‌ اند و پوششی ضد بو دارند. بافل‌ ها یا سه راهی‌ ها در ورودی و خروجی از تلاطم در سطح آب جلوگیری می‌ کنند و اجزای شناور را از پساب جدا می‌ کنند. یک چربی گیر می‌ تواند مستقیما در زیر دستگاه تصفیه قرار گیرد یا برای مقادیر بیشتر روغن و گریس، یک گیر چربی بزرگتر را می‌توان در فضای باز نصب کرد.
چربی گیر زیر دستگاه تصفیه هزینه نسبتا پایینی دارد، اما باید به طور مکرر (یک بار در هفته تا یک بار در ماه) تمیز شود، در حالی که یک چربی گیر بزرگتر هزینه سرمایه بالاتری دارد، اما طوری طراحی شده است که هر 6 تا 12 بار پمپ شود . اگر تله‌ های چربی به اندازه کافی بزرگ طراحی شوند، می‌توانند شن و سایر مواد جامد قابل ته‌ نشینی را مانند تانک‌ های سپتیک از طریق رسوب‌ گذاری حذف کنند. حال که تا به این قسمت بیشتر به پاسخ سوال پیش تصفیه چیست؟ رسیدید، به سراغ مرحله مهم در آن یعنی غربالگیری می‌رویم. قبل از آن لیست قیمت آب شیرین کن کشاورزی را از همکاران ما دریافت کنید.

چربی گیر در مرحله پیش تصفیه چگونه عمل می کند؟

غربالگیری در مرحله پیش تصفیه چگونه عمل می کند؟

یکی از دستگاه های غربالگری دستگاه RO صنعتی می باشد. هدف غربالگری جلوگیری از ورود مواد جامد درشت مانند پلاستیک، پارچه و سایر زباله‌ ها به سیستم فاضلاب یا تصفیه خانه است. مواد جامد توسط صفحه‌ های شیبدار یا قفسه‌ های میله‌ دار به دام می افتند. فاصله بین میله‌ ها معمولا 15 تا 40 میلی متر بسته به الگوهای تمیز کردن است. صفحات غربالگیری را می‌ توان با دست یا به صورت مکانیکی تمیز کرد. دومی امکان حذف مکرر مواد جامد و به تبع آن طراحی کوچکتر را فراهم می‌ کند. قیمت دستگاه RO نیز می توانید از تیم ما در پاکاب دریافت کنید.

تله های شنی در مرحله پیش تصفیه چگونه عمل می کند؟

در جایی که فن آوری‌ های تصفیه بعدی ممکن است با وجود شن و ماسه مانع یا آسیب ببیند، محفظه‌ های شن (یا تله‌ های شنی) امکان حذف بخش‌ های معدنی سنگین را با ته نشین شدن فراهم می‌ کنند. سه نوع کلی از محفظه‌ های شن وجود دارد: محفظه‌ های جریان افقی، هوا دهی یا گردابی. همه این طرح‌ ها به ذرات سنگ ریزه اجازه می‌ دهد تا ته نشین شوند، در حالی که ذرات سبک تر و عمدتا آلی در حالت تعلیق باقی می‌ مانند.یکی از اجزای دستگاه آب شیرین کن صنعتی تله های شنی است که شما عزیزان می توانید از قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی توسط همکاران ما با خبر شوید.

کلام آخر

در این مطلب به صورت اختصاصی به تمامی اطلاعات پیرامون این که پیش تصفیه چیست؟ به شما ارائه دادیم. همان‌ طور که مطالعه کردید، مرحله پیش تصفیه یکی از مهم‌ ترین مراحل علی‌ الخصوص در مراکز تصفیه فاضلاب‌ ها است. پیش تصفیه می‌ تواند تاثیرات بسیاری روی سلامت افراد داشته باشد و تا حد زیادی بیماری‌ ها را از آن‌ ها دور کند.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter