Logo 20

آشنایی با کاربرد پمپ فشار قوی

پمپ فشار قوی یا پمپ طبقاتی، یکی ابزارآلاتی که در بازار از فروش بالایی برخوردار است. منظور از پمپ فشار قوی، پمپی است که امکان جا به جایی سیال به واسطه پروانه‌های چندگانه در آن فراهم باشد. البته این جا به جایی سیال یا کاربرد پمپ فشار قوی، در طبقات بالایی صورت گرفته و در نتیجه، وجود هد در پمپ لازم خواهد شد.
از جمله مشخصات این نوع پمپ‌ها، وجود موتور جدا خواهد بود. البته پمپ فشار قوی از چند پروانه، یاتاقان‌ها و چند طبقه، بهره‌مند بوده و در کنار این طبقات، از یک محفظه با چند برش شعاعی نیز برخوردار است

دستگاه تصفیه آب صنعتی
برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه تصفیه آب صنعتی کلیک کنید
پاکاب

نحوه عملکرد پمپ فشار قوی

چگونگی “کاربرد پمپ فشار قوی” به این صورت است که ابتدا سیال از قسمت محفظه مکش و همچنین لوله‌های ورودی دستگاه، به بخش اصلی پمپ وارد شده و سپس منجر به قرار گرفتن پروانه‌ها روی محور دستگاه خواهند شد. در این زمان عملکرد یا کاربرد پمپ فشار قوی، منجر حرکت در گردش پروانه خواهد شد.
همچنین به واسطه نیروی گریز از مرکز با دور موتور معین و مشخص، باعث مکش سیال به سمت داخل پروانه‌ها خواهد شد. در حالت عادی فشار این سیال، صفر بوده و در هنگام ورود به بخش پروانه و همچنین عبور از پره‌های آن‌ها، باعث افزایش میزان فشار خواهد شد.در بعضی از دستگاه تصفیه آب صنعتی های ساختمان های بزرگ از این پمپ نیز استفاده می شود.
اکنون ایمپلر‌های پمپ، چرخش خود را آغاز کرده و این در افزایش سرعت سیال موثر است. البته این نکته را نباید از یاد برد که افزایش سرعت، آسیب‌های را به همراه دارد؛ ولی به واسطه دیفیوزری که در پشت پمپ فشار قوی قرار دارد، از میزان آسیب کاسته شده و البته این امر باعث خروج بیشتر دبی نیز خواهد شد.

دلایل استفاده از دستگاه پمپ

کارشناسان برای استفاده از وجود پمپ در ساختمان مسکونی یا صنعتی و همچنین بخش کشاورزی و دستگاه آب شیرین کن صنعتی، چند دلیل در نظر گرفته‌اند. این دلایل، عبارت هستند از:

  1.  استفاده از پمپ‌های فشار قوی، به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
  2.  وجود یاتاقان در پمپ، مفیده بوده و این قطعه، سبب قابل تحمل‌تر شدن فشار بر پروانه‌ها خواهد شد.
  3.  سایز پمپ‌های فشار قوی به دلیل استفاده از دیفیوزر، کوچک شده و این مسئله امکان نصب را آسان‌تر خواهد کرد. زیرا فضا کمتری را اشغال خواهد نمود.

عملکرد با کاربرد پمپ فشار قوی در چه بخش‌های است؟

کاربرد پمپ فشار قوی، در بخش‌های مختلف صنعتی یا کشاورزی قابل حس خواهد بود. از جمله بخش‌های اصلی کاربرد پمپ فشار قوی، عبارت است از:

  •  دستگاه دستگاه RO صنعتی برای آب‌رسانی
  •  کاربرد پمپ فشار قوی در بوستر پمپ‌ها
  • دستگاه اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب شهری
  • قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی
  •  استفاده از آن در بخش کشاورزی برای آبیاری بارانی
  •  استفاده در بخش‌های صنعتی برای پمپاژ کردن آب سرد یا گرمعملکرد با کاربرد پمپ فشار قوی در چه بخش‌های است؟​

در کنار این موضوع که فیلتر شنی دارای مزایای بسیاری است، می‌توان گفت که استفاده از این محصول دارای معایبی نیز می‌تواند باشد. در این قسمت به معرفی معایب آن می‌پردازیم. این موارد عبارت‌اند از:
• آب دفع شده باید تصفیه شود (هزینه اضافی را با خود به همراه دارد).
• فیلتر شنی در برابر ویروس‌ها خیلی موثر نیست.
• فیلترها مسدود می‌شوند (عیب عمده فیلتراسیون شن و ماسه آهسته).
• گرد و غبار ریز موجود در آب توسط این فیلتراسیون از بین نمی‌روند.
• وزن ارتفاع فیلترها حمل و نقل را دشوار می‌کند.برای اطلاع شرایط استفاده از دستگاه اولترا فیلتراسیون با کارشناسان ما در تماس باشید.

انواع پمپ‌های فشار قوی​

با توجه به کاربرد پمپ فشار قوی در بخش‌های مختلف، انواع متفاوتی از آن در بازار برای فروش به خریدار وجود دارد. البته هر کدام از پمپ‌های فشار قوی، کارکرد یا عملکرد خاصی از خود بروز خواهند داد. بنابراین خریدار درباره انواع مختلف آن، باید ابتدا اطلاعات لازم را کسب نموده و سپس با توجه به نیاز، برای خرید اقدام کند.
از اصلی‌ترین انواع پمپ فشار قوی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترکیبی

در صورتی که نیاز به انتقال یک سیال با جریان خیلی خیلی زیاد باشد، از پمپ ترکیبی استفاده خواهد شد. در این روش چند پمپ در کنار هم قرار داده و بعد، آن‌ها را با هم متصل خواهند کرد.

گریز از مرکز

پمپ گریز از مرکز دارای یک شیر خروجی است که از آن استفاده نخواهد شد. دلیل عدم باز بودن این شیر، در میزان فشار بسیار در تلمبه پمپ است.

دیاگرامی

در پمپ‌های دیاگرامی به واسطه استفاده از یک خلا، سیال را پمپاژ خواهند کرد. البته از این مدل پمپ‌ها زمانی استفاده خواهد شد که نیازمند فشار و حرکت زیادی، نباشد.

پلانچری

پمپ‌های پلانجری با یک شیر اطمینان همراه هستند. در صورتی که قطر فشارنده آن، کم باشد؛ به آن پمپ پلانجری گویند.

پیستونی

در مدل پمپ پیستونی، پمپاژ آن هنگام کار کردن دستگاه باید باز باشد.

رفت و برگشتی

برای اینکه فشار سیال، افزایش یابد؛ از پمپ رفت و برگشتی استفاده خواهد شد. البته این نکته نباید فراموش شود که این مدل پمپ، منجر به از بین رفتن انرژی خواهد شد.

نکات قابل توجه برای نگهداری از پمپ فشار قوی

با توجه به کاربرد پمپ فشار قوی و قیمت دستگاه RO ، باید برای نگهداری و مراقبت از آن‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفت. برای مراقبت و محافظت از آن‌ها، توجه به چند نکته ضروری است.همچنین لیست قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی را از همکاران ما دریافت کنید.
1) برای نصب انواع پمپ فشار قوی از متخصصین ماهر و خبره استفاده شود تا دستگاه کاملا اصولی در جای مناسب، نصب شود.
2) هرگز دستگاه پمپ، بدون وجود آب روشن نشود؛ زیرا در صورت عدم رعایت این نکته، بدون شک باید منتظر سوختن پمپ بود.
3) پمپ فشار قوی آب هنگام هوا کشیدن، یکسره کار خواهد کرد. در صورت توجه نکردن به این مسئله، مطمئنا پمپ دچار آسیب خواهد شد.
4) هنگامی که نیاز به دستگاه پمپ آب نیست، آب آن حتما تخلیه شود.
5) زمان نصب تابلو برق برای هر یک از انواع پمپ فشار قوی، حتما از تابلو برق صنعتی استفاده شود.
6) وجود تیوپ مناسب در درون پمپ، لازم است؛ هنگام کم شدن هوا آن، مطمئنا آسیب‌های به پمپ وارد خواهد شد.نکات قابل توجه برای نگهداری از پمپ فشار قوی​

نتیجه‌گیری

وجود پمپ فشار قوی به دلیل نوع کارکرد آن، در بخش‌های مختلفی مانند کشاورزی، خانگی و صنعتی لازم است. البته هر بخشی از صنعت یا کشاورزی، نوع خاصی از پمپ فشار قوی را طلب کرده و باید مطابق ویژگی یا خصوصیات مورد نظر، دستگاه را خریداری نمود. می توانید لیست قیمت آب شیرین کن کشاورزی را ازهمکاران مادریافت کنید.
به طور مثال پمپ فشار قوی در بخش کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که بتواند آب را از مخزن به زمین‌های کشاورزی پمپاژ کند. هزینه تعمیر یا نگهداری این نوع از پمپ‌های فشار قوی، نسبت به سایر دستگاه کمتر بوده و همچنین این مدل از پمپ، نیازمند الکتروموتور نیز نیست.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter